1.160 Pracovná pohotovosť mimo pracoviska v roku 2021
JUDr. Zdeňka Dvoranová
Pracovnú pohotovosť môže zamestnávateľ v odôvodnených prípadoch na zabezpečenie nevyhnutných úloh nariadiť zamestnancovi alebo sa s ním dohodnúť. O pracovnú pohotovosť ide vtedy, ak dôjde k dohode alebo nariadeniu zamestnancovi, aby sa mimo rámca rozvrhu pracovných zmien a nad určený týždenný pracovný čas vyplývajúci z vopred určeného rozvrhnutia pracovného času zdržiaval po určený čas na dohodnutom mieste a bol pripravený na výkon práce podľa pracovnej zmluvy. Pracovná pohotovosť nie je možná tam, kde nemožno vykonávať prácu nadčas /napr. ak sú vyčerpané limity/. Musí ísť o zabezpečenie nevyhnutných úloh, teda nie celoročné nasadenie na výkon každodenných pravidelných úloh, ktoré možno zabezpečiť v pracovnom čase.
Je dôležité sa dohodnúť/nariadiť:
- - kde sa zamestnanec bude zdržiavať (napr. doma),
- - ako…