1.5.11.4 Príklad k nákladom na reklamu a reklamným predmetom podľa § 19 ods. 2 písm. k) a § 21 ods. 1 h) zákona o dani z príjmov
Ing. Peter Horniaček
Pre uznanie nákladov na reklamu do daňových výdavkov musia byť splnené predovšetkým základné podmienky daňového výdavku zadefinované v § 2 písm. i) ZDP, t. j. musí byť preukázateľné, že uvedené náklady (výdavky) skutočne vznikli, musí ísť o náklady (výdavky) preukázateľne vynaložené na dosiahnutie, zabezpečenie a udržanie zdaniteľných príjmov a uvedené náklady musia byť správne zaúčtované z hľadiska ich vecnej a časovej súvislosti.
Osobitné podmienky pre uplatnenie výdavkov (nákladov) vynaložených na reklamu do daňových výdavkov ZDP upravuje v § 19 ods.2 písm. k). Zároveň v § 21 ods.1 písm. e) ZDP vyžaduje, aby takto vynaložené náklady neboli v rozpore so…